niedziela, 23 lutego 2014

Moje cebule

kwiaty doniczkowe
 
U moim domu kwitnie Hippeastrum. Pierwsze cebule dostałam kilkanaście lat temu. Piękne różowo-białe kwiaty pojawiają się u mnie dwa, trzy razy w roku. Raz początkiem roku, potem często latem. Po przekwitnięciu, gdy na dworze robi się ciepło, wystawiam donice z kwiatami na dwór i przestaję podlewać, powoduje to zasychanie cebul, konieczne do powtórnego kwitnięcia. Gdy na dworze robi się bardzo ciepło cebule wypuszczają pędy kwiatowe, wtedy intensywnie je podlewam i zasilam. Na dworze często powstają nasiona. Ja obrywam je gdyż osłabiają cebulę, która intensywnie zbiera zapasy. Jeśli ktoś chce może pozostawić nasiona, żeby dojrzały. Należy je wysiać kiedy pęknie kieszeń je zawierająca. Kiedyś wysiałam wyrosły małe cebulki, które po kilku latach mogą zakwitnąć. Moje kwiaty mają ok, 0,5 metra, mam też czerwone zdecydowanie niższe.
Jesienią zasuszam je na dworze i przed pierwszym mrozem zabieram do domu. Nie wyglądają wtedy ładnie. Ustawiam je pod grzejnikiem żeby zaschły do końca, a następnie wędrują do spiżarki. Kiedy pojawią się pędy kwiatowe, biorę je do domu. Część na parapet( kwitnę wcześniej), reszta stoi na podłodze. Przesadzam je co kilka lat, kiedy maja sporo małych cebulek. I tak trzeba je zasilać, bo ilość składników zawartych w ziemi nie jest dużo. Kiedyś wysadziłam je do gruntu, też rosły pięknie.
Kwiaty cebulowe
Niektóre cebule  Hippeastrum mają po dwa pędy kwiatowe, większość jeden. Kwiaty kwitną parami.
Kwiaty w domu

Kwiaty cebulowe

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz