wtorek, 25 lutego 2014

Przebiśniegi

Kwiaty cebulowe

Dziś zobaczyłam nieśmiałe zwiastuny nadchodzącej wiosny. Moje przebiśniegi pięknie zakwitły. Pierwsze trzy cebulki dostałam kilka lat temu od mojej sąsiadki, gdy reorganizowała swoją rabatę kwiatową. Posadziłam swoje na podwyższeniu, w cieniu niewielkiej wtedy jodełki, którą też dostałam od tej samej sąsiadki kilka lat wcześniej. Kwiatów nie ruszałam, nie przesadzałam. Dziś tworzą piękne biało-zielone plamy pod drzewem. Jodła urosła,opadające igły zakwaszają podłoże i to odpowiada cebulom. Przez te lata pilnowałam tylko, żeby nic nie zagłuszyło rosnących kwitów,które przez większość roku są prawie niewidoczne. Na pewno nie lubią terenu podmokłego i piachu. W tym roku mam zamiar je rozsadzić, ale na tym samym terenie. Są to kwiaty dla cierpliwych, gdyż potrzeba kilku lat by z jednego kwiatka był cały bukiet.
kwiaty cebulowe
Przebiśniegi uprawa
Przebiśniegi są bardzo łatwe w uprawie. Wystarczy im cieniste lub półcieniste stanowisko, najlepiej z wapienną glebą. Ziemia ponadto powinna być żyzna i wilgotna. Przebiśniegi są
roślinami cebulowymi – szybko rozrastają przez cebulki potomne, bez problemu też rozsiewają się same. Doskonale nadają się do nasadzeń na skalniaki, ale w każdym zakątku ogrodu wyglądają dobrze. Ponieważ preferują cień – można je sadzić pod drzewami i krzewami.

Przebiśniegi rozmnażanie i sadzenieRozsadzanie przebiśniegów najlepiej przeprowadzać tuż po przekwitnięciu kwiatów. Wystarczy kępę roślin podzielić na mniejsze, oddzielając cebulki potomne. Cebulki należy przechowywać w torfie, w chłodnym pomieszczeniu tak, żeby nie wyschły. Sadzimy je we wrześniu, na głębokości ok. 5-10 cm. Można też zebrać i wysiać w wybranym miejscu nasiona przebiśniegów, choć na ich zejście trzeba czekać nawet kilka lat.
kwiaty wiosenne
Czyż nie są piękne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz